Een blog samen met een klant of relatie kan een mooie kans zijn voor het verbeteren van een aantal zaken. Ik zet het even kort op een rijtje, met aan het eind een aantal concrete voorbeelden hoe we met BlueBats dit toepassen bij een klant.
Cross blogging kan 3 dingen voor je communicatie doen:
1. Het is een leuke mogelijkheid de relatie met een klant of andere partij aan te halen.
2. Je laat zien dat je überhaupt klanten hebt en deelt en passant dingen die je voor hen doet.
3. Je draagt bij aan de Google resultaten van je site door het (laten) vermelden van linkjes.
Een een blog is niks meer of minder dan een artikel op internet wat op een bepaalde manier is geschreven. De term komt van weblogging, een soort dagboek wat mensen bijhielden in, wanneer was dat ook alweer, het begin van het internet.
We kwamen op de term cross bloggen omdat we eigenlijk geen betere term kon vinden die de de lading dekte. Denk even mee en kom je op een betere laat dat vooral even weten via het contactformulier. Staat hier
Wat doe je met een cross blog?
Je geeft een relatie en jezelf de kans om wederzijds een blog te schrijven en dat op elkaars site te plaatsen. Je gaat meestal geen uitgebreide reclame maken maar schrijft, afhankelijk van de stijl van je blog, op een leuke manier over feitelijke zaken. In de tekst maak je melding van de website van de relatie waarover je schrijft. Hij doet dit dan ook voor jou en zie daar: je cross-blog is geboren.
Eva en ik zijn verbaast over het effect sinds we dit jaar op regelmatige basis klanten van BlueBats-klant Logique benaderen om te vragen of we een blogje over hen mogen schrijven. En of zij dat dan over Logique willen doen.
Het leverde nog geen schokkende resultaten op, maar een paar leuke kleine uitkomsten wil ik even met je delen.
– Peter Egberink van ME print en sign had geluk, want naast een cross blog kreeg hij nog meer zichtbaarheid omdat we toevallig bezig waren met de testimonials op de homepage van Logique. Aangezien zij ook over hun (toen) nieuwe logistieke leverancier geschreven hadden was de keuze snel gemaakt 😉
– Na het benaderen van Cargo-Lock, een leverancier van Logique, bleek dat zij behoefte hadden aan het vernieuwen van hun communicatie. Dus het zoeken van een leuke kans voor zichtbaarheid voor een relatie van een klant van BlueBats, leverde BlueBats uiteindelijk ook een nieuwe klant op. Nooit verkeerd natuurlijk… (Bedankt Chris!).
– Nadat Eva een andere klant van Logique benaderde, kreeg zij via Linkedin interessante nieuwe uitnodigingen voor connecten en werd ook de Facebook pagina van het bedrijf geliked.
We zijn nu aan het onderzoeken of we het concept kunnen doorrollen via video’s. Dat is nog niet zo simpel, want veel bedrijven kunnen niks ‘terugdoen’ omdat ze geen eigen YouTube kanaal hebben. Ook blijkt dat niet iedereen de zichtbaarheid wil via een blog, of ze hebben geen ideeen of capaciteit om het retour blog te (laten) maken. Dat zijn natuurlijke leuke kansen voor ons, maar de praktijk wijst uit dat het niet automatisch betekent dat we aan de lopende band orders binnenhalen.
Heb je ervaring met cross bloggen en een leuk verhaal te delen over hoe het (of niet) voor jou of je organisatie werkt, laat het ons weten!
Recente reacties