Heersenkampweg 77
7546 PG Enschede
w
janjaap@bluebats.nl
Mobiel: 06-22 50 58 31

Waar kijken we naar?
Dit is een buxusmotval van Pokon.

Wat heeft dat met communicatie te maken?
Nou, er wordt nogal wat af gecommuniceerd in de Retail. Je ziet daar vaak mooie ‘marcom’. Marketing is gericht op (meer) verkopen. Communicatie gaat meer over voorlichting. Je wordt geholpen iets te begrijpen, een actie uit de voeren of een combinatie van beiden. Dit is een mooi voorbeeld daarvan.

Zo te zien heb je niet de volle mep betaald?
Klopt, het ding was standaard nogal aan de prijs (29 euro voor een stukje plastic), maar de marketing die korting communiceert deed in dit geval zijn werk 😉

Wat was je pijn dan?
Die in mijn rug. Toen de buxusmot twee jaar geleden toesloeg, waren we er net op tijd bij. Ik heb toen twee dagen lang rupsen zitten plukken uit onze buxushaag. De rest van Nederland schreef 80% van alle buxusplanten af, heb ik me laten vertellen.

Aha. Wat hielp je verder nog over je weerstand heen?
Misschien had ik hem ook wel gekocht voor de originele prijs. Op internet waren ze wel goedkoper te vinden, maar ja, ik was er nu toch. Daarbij is Pokon een bekend merk en de doosjes met navulling stonden ernaast.

Heldere uitleg.

Zo. Hoe ging het verder?
Ik ben niet zo technisch en begin daarom vaak maar met monteren zonder handleiding. Want stel: ik snap de handleiding niet. Dan voel ik me dom en dat wil niemand. Bij het openen van de doos zag ik een plastic mand in twee delen, wat touw en een zilveren verpakking. Toen ik ook een helder stappenplan ontdekte heb ik dat maar aangehouden.

Verrassing?
Best wel. En ook dat het gewoon werkte! Alles ging in een keer goed, het paste en er was over dingen nagedacht.

Geniaal in al zijn eenvoud.

Hoe bedoel je?
Niet alleen waren de tekeningen en tekst helder, er zat ook een doordachte oplossing voor het ophangen bij. Niks prutsen met eigen gemaakte ‘vindingen’ maar een plug and play tool die je zo kan gebruiken. Geniaal in al zijn eenvoud.

Je kan nogal lyrisch worden over zo’n simpel ding
Kan er ook niks aan doen. Het valt me gewoon op. Dagelijks leven wat eenvoudiger wordt gemaakt met een slim product en goede communicatie. Er zijn ook nog zat verbeterpunten hoor, in de Retail 😉

Geen mot te bekennen…

Was er dan geen enkele teleurstelling?
Ehm… ja, het dekseltje moest wit zijn volgens de handleiding. Maar het was groen. En er is op dit moment geen mot te bekennen…