Heersenkampweg 77
7546 PG Enschede
w
janjaap@bluebats.nl
Mobiel: 06-22 50 58 31

Als je ons vraagt waarom we doen wat we doen zullen we zeggen: vanwege onze Cause.

Kijk maar hier

“We bestaan omdat we ons door God gezegend weten met genoeg ‘dwaasheid’ om te geloven dat we een verschil kunnen maken in de wereld. Zodat we kunnen doen waarvan andere zeggen dat het niet gedaan kan worden..”

Hoe veranderen we de wereld?

Door voor onze klanten verhalen te vertellen, zodat zij de wereld om hen heen kunnen beïnvloeden. En het bedenken van reclame, acties en uitingen die bij hun verhaal passen. 

Hoe kunnen zij de wereld om hen heen beïnvloeden? Dat begint met hun mensen te beïnvloeden. En soms vragen ze ons om te helpen dit op de goede wijze te doen.

UIteraard kunnen we deze stap ook overslaan en direct naar hun klanten te gaan communiceren. Maar stel, ze ‘nemen hun mensen intern ook mee’.

Ze geven ons een van de meest waardevolle dingen die er is, vrijheid.
En die komt samen met zijn grote broer: verantwoordelijkheid.

Het fijne van vrijheid is dat zij niet bestaat in de afwezigheid van grenzen.
Met andere woorden: door de aanwezigheid van kaders weet ik hoe groot mijn vrijheid is.

Grenzeloze vrijheid, ik weet niet of ik er tegen zou kunnen. Toen ik daar over na zat te denken kwam het beeld van de ruimte in me op. Het heelal. Veronderstel: ik zweef in de dampkring en ineens gaat er iets mis. Met mijn ruimtepak aan schiet ik door de grens van de dampkring heen en zweef ineens in de ruimte. Totale vrijheid. Totale ruimte. Onbegrensd. Maar op een gegeven moment ook saai. Ik zweef alleen maar. Van de ene ruimte in de andere. In totale vrijheid. Maar ik kan er niks mee, want ik kan nergens  landen…

Daarom geeft de vrijheid die wij binnen bedrijven krijgen, de verantwoordelijkheid de houding van een leerling aan te nemen. Zodat we, en dat klinkt misschien een tikje vreemd, de mensen intern kunnen ‘eren’ voor wie ze zijn en wat ze doen.

Dus:
Hoe beïnvloeden wij onze klanten?
Via hun mensen.
Hoe beïnvloeden wij hun mensen?
Door hen te vertellen over ons geloof.

Dat ze stuk voor stuk van grote waarde zijn.

Jouw verhaal is belangrijk.
Je doet ertoe.

Hoe helpen die verhalen onze klanten?
Wij kunnen ze inzetten voor het beïnvloeden van hun klanten.

Hoe beïnvloeden we de klanten van onze klanten?
Door aan onze klanten te laten weten dat we geloven.
In de waarde die ze de wereld te geven hebben.
En dat hun klanten dat mogen weten.

Jij bent waardevol.
En wat je doet heeft zin.
Als dat zo is, waarom zou je het dan de wereld niet laten weten.

Als jij iets hebt, een product, een oplossing, een dienst, wat de wereld ook maar een klein beetje beter maakt…

(Sommigen noemen het verkoop)

Is het je plicht het met ons te delen.

Nou ja.
Je moet niks.

Maar als we je verhaal mogen weten…
Graag.

Gewoon doen.
Oefenen.
Vallen en opstaan.

Er is vrijheid.
En misschien staan jouw kaders te strak. Geen punt.

Fouten maken mag.
Bij BlueBats noemen we dat leermomenten.

‘Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan’. 

P. Langkous

P.S. De ééntjes en nulletjes van onze vernieuwde site waren nog maar net droog of we schreven deze serie essentieblogs. Ze draaien allemaal om thema’s die we belangrijk vinden om met je te communiceren. Deze gaat over de essentie daarvan.