Ze loopt in een winkelstraat en ziet overal om zich heen dat ene woordje. Dat woordje waarvoor ze speciaal gekomen is. Waardoor ze specifiek kiest voor die ene winkel. Die ene keer per jaar…
Dat woord.
De producten, de keuze.
Twaalf , dertien veertien in een dozijn.
Dat is wat ze wil. Dat is wat jij wilt, wat hij wil. Wat iedereen wil. Wat je brengt tot…
Tja.
Als je klant alleen op dat woordje let en alleen met die gedachte naar je winkel komt, dan weet jij als ondernemer dat de marges niet echt om over naar huis te schrijven zijn.
Wat bereik je als je publiek alleen komt wanneer je opruiming houdt. Wanneer het twee keer per jaar druk is.
Hoe val je op in de tijden dat er geen standaard korting is.
Alle winkels communiceren in een bepaalde periode hetzelfde door middel van vier letters:
S
A
L
E
Je voldoet precies aan de standaard.
En wie weet heb je het ontzettend druk die bepaalde periode per jaar.
Maar stel.
‘You put diamonds under the sole of your foot’
Je doet het net even anders. Net niet zoals er verwacht word. Net niet die twaalf in een dozijn produceert. En dan heb je het het hele jaar druk.
Everybody is talking about…
Er wordt over je gepraat, je bereikt mensen. Je trekt automatisch de blikken naar je toe. Zonder dat je het bewust doet spring jij er uit. Je bent niet te vergelijken met de collega of concurrent.
Je hoeft niet te schreeuwen voor aandacht je genereert automatisch aandacht. Je creëert met gemak een gun factor.
En de prijs is nu niet of veel minder van belang.
Jouw product is immers:
UNIEK
Net als jij. Net als ik. Net als… wij.
Eva
P.S. Af en toe hebben wij gratis inspiratiesessies (normaal 450,-) die we alleen bekend maken via onze speciale pagina met verborgen link. Deze link delen we via onze Facebook pagina. Niks missen? Like hem hier
Recente reacties